Projecten Projecten Stichting Zandstaete sponsort Good News Centre Kenya
Good News Centre Kenya

Al sinds 1986 zamelt de stichting geld in voor kinderen uit Nairobi, Kenia. Bijzonder is dat werkelijk elke euro ten goede komt aan de kinderen. Zij kennen geen strijkstok. De stichting sponsort Keniaanse katholieke zusters in hun werk in de sloppenwijk Kibagare in Nairobi. De zusters hebben daar het Good News Centre gevestigd met een basisschool en een middelbare meisjesschool. Kinderen krijgen ook twee maaltijden per dag en er is een klein gezondheidscentrum.

Zij helpen door geld in te zamelen in Nederland, maar ook door deze zusters dagelijks bij te staan in hun werk. Een comité van Nederlandse vrijwilligers werkt dagelijks in dit centrum. Het comité bestaat uit Nederlanders die langere tijd in Nairobi wonen i.v.m. het werk van hun partner (bijvoorbeeld uitgezonden zijn voor de ambassade, ontwikkelingsorganisaties, multinationals enzovoort). Zij doen dit geheel belangeloos en declareren ook geen gemaakte kosten.

Naast het werk in het centrum zorgt het comité ook voor kinderen die de basisschool hebben afgemaakt en geen vervolg hebben en zo alsnog op straat belanden. Jaarlijks hebben ze zo'n 50 kinderen in boardingschools ondergebracht. Niet alleen betalen ze het schoolgeld, ook bezoeken ze de kinderen en praten met leraren; zodoende krijgen deze kinderen zelfrespect en een toekomst.