Projecten Projecten Stichting Vrienden Kamermuziek 's-Hertogenbosch
Stichting Vrienden Kamermuziek

22 maart 1981: het initiatief ontstond om periodiek lunchconcerten te organiseren op een aansprekende locatie in 's-Hertogenbosch. Onder de paraplu van de Coöperatieve vereniging culturele evenementen De Voormalige Azijnfabriek werden 2 concerten per maand georganiseerd.
Vanaf 1 oktober 2005 worden de lunchconcerten niet meer door het "Podium Azijnfabriek" georganiseerd; de verantwoordelijkheid voor de organisatie van de lunchconcerten is overgedragen aan de Stichting Vrienden Kamermuziek 's-Hertogenbosch. Vanaf dat moment worden er 2 lunchconcerten per week georganiseerd. Met recht een muzikaal pareltje in 's-Hertogenbosch!!

Ieder jaar biedt de Stichting Vrienden Kamermuziek een zeer uitgebreide programmering die zich kenmerkt door een grote diversiteit: muziek uit de tijd van de renaissance tot aan repertoire van hedendaagse componisten. Het accent van de programmering ligt op klassieke muziek.

Daarnaast organiseert de Stichting Vrienden Kamermuziek 's-Hertogenbosch iedere 2 jaar het Festival Kamerklanken, een concertmarathon waarbij in 15 mooie huiskamers in historische panden in het centrum van 's-Hertogenbosch concerten worden gegeven.

Ook ondersteunt de Stichting Vrienden Kamemuziek s-Hertogenbosch het Jeroen Bosch Ziekenhuis bij de organisatie van de maandelijkse "kapelconcerten", een serie concerten die voor zowel voor patienten en hun bezoekers als voor muziekliefhebbers van buiten het ziekenhuis vrij toegankelijk is.