Projecten Projecten Stichting 'De Parelhoeve'
Stichting De Parelhoeve

Als kinderen niet meer thuis kunnen wonen verdienen ze een plek om liefdevol, warm en veilig op te groeien. Op De Parelhoeve woont het ‘groot pleeggezin’ van Leo en Jannette Bevaart op een mooi landelijk plekje aan de rand van het dorp Fijnaart in West-Brabant. Ze hebben 3 eigen kinderen in de leeftijd van 15 tot 25 jaar, waarvan de twee oudste zonen inmiddels hun eigen plekje gevonden hebben. Hun eigen dochter van 15 jaar woont uiteraard nog thuis. Daarnaast wonen er 6 pleegkinderen in de leeftijd van 8 tot 12 jaar. De meeste van deze pleegkinderen zijn kinderen van ouders met een beperking en blijven ‘langdurig’ bij hen (tot ze op eigen benen kunnen staan). Door hun jarenlange pleegzorgervaring hebben ze – in samenwerking met traumadeskundigen- diverse pleegkinderen kunnen helpen met hun traumaverwerking, waardoor ze weer kunnen lachen en genieten van het leven. Ze wonen momenteel in een dijkhuis, maar ze groeien letterlijk uit hun jasje met zoveel mensen. Het is noodzakelijk dat er goede huisvesting komt voor dit grote pleeggezin. Hier wordt momenteel heel hard aan gewerkt!