Projecten Projecten Samen vechten tegen kanker met Swim to Fight Cancer
Swim to Fight Cancer

Aanstaande zondag 14 september 2014 vindt in ’s-Hertogenbosch het evenement ‘Swim to Fight Cancer’ plaats. Door een donatie van Stichting Zandstaete kunnen tientallen deelnemers aan dit zwemevent deelnemen. Stichting Zandstaete maakt op deze manier het evenement toegankelijk voor jeugd die gemotiveerd is om mee te doen, goede zwemmers blijken te zijn én in staat is om geld te werven voor het goede doel, maar voor wie de financiële drempel wat hoog ligt.

Swim to Fight Cancer
Onder de naam ‘Swim to Fight Cancer’ wordt een unieke zwemtocht van ca. 2000 meter door natuurlijk buitenwater in ’s-Hertogenbosch georganiseerd. Er wordt gezwommen in het water van de Singelgracht en de Stadsdommel, langs de prachtig gerestaureerde vestingwerken aan de historische binnenstad van ’s-Hertogenbosch. Swim to Fight Cancer is een zwemevent waarbij iedere deelnemer die zich inschrijft daarnaast zoveel mogelijk donaties ophaalt voor Fight Cancer, een stichting die fondsen werft voor wetenschappelijk kankeronderzoek en preventie via KWF Kankerbestrijding. Fight Cancer wil met name jonge mensen bewust maken van de noodzaak van kankerbestrijding, ze betrekken bij de strijd tegen kanker en vooral: aansporen tot actie.